Kniha Já, obchodník 

O KNIZE ŘEKLI:

Knížka "Já, obchodník" je určena všem, kteří pracují v oblasti prodeje řešení. Tedy komplexních projektů nebo služeb, které přinášejí zákazníkům vysokou přidanou hodnotu, s produktem také  určité know-how a ovlivňují je v důležitých oblastech jejich podnikání. Tuto oblast nazývám VELKÝ OBCHOD.  Strávil jsem v tomto prostředí většinu svého obchodního života  - prodával jsem velké IT projekty (ERP řešení, projekty řízení IT bezpečnosti, CRM řešení, technologické celky).

Kniha není učebnicí obchodu. Popisuji spíše systém práce a nadhled nad vedením obchodních případů jako celku. Když jsem se sám učil obchod, dozvěděl jsem se mnoho o jednotlivostech, technikách, způsobech vedení rozhovorů nebo jednotlivých jednání. Ale jak to spojit dohromady, aby klient nakonec podepsal právě se mnou, jsem se musel naučit sám. Jediný zdroj, který mi byl schopen pomoci byla metodika Solution Selling a tu jsem si přetvořil ve svůj způsob práce. Utvořil jsem si  vlastní "kuchařku" z úrovně principů, procesu a hlavně cílů. Nejen že mi to pomohlo jako obchodníkovi, ale později také jako manažerovi obchodu. A o tom je tato knížka. Během let jsem si musel zodpovědět mnoho otázek sám, pospojovat si jednotlivosti a pochopit řemeslo velkého obchodu jako celek. Tuto zkušenost a toto poznání chci v knize předat.

velikost: 16,5 cm x 22.5 cm

počet stran: 116

cena: 250 + poštovné

"Kniha je báječná, všem vřele doporučuji :-). Veronika"

Veronika Růžičková, Obchodní manažer ve společnosti iKOMPLET

"Je dobra, fakt po dlouhe dobe dobra kniha o obchodu. I kdyz vlastne ona o tom obchodu moc neni. Diky!"

Rostislav Svoboda, National Key Account ve společnosti Power Systems s.r.o.

"Tak jsem knížku dočetl a musím pogratulovat, Opravdu velmi dobrý průvodce pro obchodníka za jeho cíli."

Jaroslav Salva, Mentor and Senior Adviser

"Na doporučení Jardy jsem se do knížky také nadšeně začetl a mohu jedině chválit. Za mě nejvíce přínosné spojení praktických rad a následných ukázek, kdy si lze pod "teorií" představit reálnou schůzku, rozhovor, případ... Myslím, že se k ní budu ještě často vracet."

Štěpán Kněžek, Sales Manager for Microsoft Dynamics 365.

Máte-li zájem knihu objednat, prosím odešlete formulář:

Obchodní podmínky zde:

Další komentáře:

Jaroslav Salva, Mentor, Senior Advisor & Trainer with Passion for People Development

Komu doporučuji tuto knihu?
Každému, kdo chce lépe porozumět tomu jak obchodovat, když na straně zákazníka rozhoduje o nákupu více lidí s různými potřebami (B2B). Knihu doporučuji nejen obchodníkům, ale každému, kdo společně s obchodníky na těchto obchodech spolupracuje. Ať už jde o konzultanty, specialisty nebo techniky.
Proč číst tuto knihu?
Na rozdíl od řady jiných knih určených pro obchodníky je zde jedna velká odlišnost. Zatímco ostatní se zaměřují na rady a doporučení, tato kniha je příběhem o tom, jak její autor sám obchodoval. Martin v knize popisuje svoji cestu, kdy sám byl obchodníkem v různých společnostech, nebo nyní obchodníkům jako mentor pomáhá.
Co mi z knihy nejvíce utkvělo v paměti?
Na to jak je to útlá knížka, mě v ní zaujalo opravdu hodně věcí, ale pokud bych měl vybrat, tak uvedu citaci a příběh.
"Lidé mají takový zvyk - posloucháme, abychom mohli odpovědět. Ale všichni bychom se měli naučit poslouchat, abychom pochopili."
Příběhů je v knize spousty, ale nejvíc mi utkvěl příběh s architekty, na kterém Martin ukázal, co je cílem první schůzky s potenciálním klientem. A já si jeho doporučení parafrázoval takto: "Úspěšný obchodník pomáhá klientovi realizovat jeho vizi."